FAQ
Natuurlijk! Op de website www.maanta.it kunt u direct stalen van onze exclusieve stoffen bestellen. Bij bestelling van de stalen ontvangt u : 4 verschillende kleuren Purishade® stof (voor waterdichte zeilen verkrijgbaar in White, Ivory, Cloud, Beige) en 4 verschillende kleuren Meshnet 320 stof (voor ademende zeilen verkrijgbaar in de kleuren Ivoor, Beige, Wolk, Grafiet) plus een kortingsbon van 10 € voor uw volgende aankoop van een Solaria- of Zeilzeil.
Elk Maanta zeil is op elke hoek voorzien van oogjes om het optimaal aan het verankeringssysteem te kunnen bevestigen. Om te profiteren van de "X-tension"-technologie voegen we geen oogjes toe langs de omtrek . Dankzij deze technologie is het mogelijk om het ontstaan van vervelende waterzakken in het midden van het zeil te minimaliseren.
Het zeil moet worden geïnstalleerd met de naden naar boven gericht, daarom moeten de Maanta-letters op de hoekplaten leesbaar zijn van onder het zeil. De keuze om de naden naar boven te richten is niet alleen esthetisch: de draad die we gebruiken, veel gebruikt in de nautische wereld, kan veilig worden blootgesteld aan atmosferische verschijnselen.
Het afvoerpunt is de hoek die moet worden gekozen in elk op maat gemaakt zeil om een perfecte afvoer van regenwater mogelijk te maken, evenals in het geval van condensatie die zich aan de onderkant kan vormen tijdens perioden van hoge luchtvochtigheid. Op deze manier wordt de waterstroom naar een bepaalde hoek van het zeil altijd gerespecteerd, dankzij het "tegelprincipe" en kunnen vloeistoffen altijd wegglippen.
Als je een waterzak of "buik" ziet, is het zeil mogelijk niet correct geïnstalleerd. Onze zeilen zijn uitgerust met verstelbare omtrekriemen, vergelijkbaar met die van een gewone rugzak, soms te strak . Hier krijgen de diagonalen in het zeil niet genoeg spanning.
Volg deze eenvoudige stappen om deze fout te corrigeren:
- Maak in elke hoek de twee omtrekriemen los die aan de zijkanten verstelbaar zijn
- Strek het zeil zo ver mogelijk naar elke hoek toe zodat de diagonalen goed worden getrokken.
Dit zou meer spanning in het midden van het zeil moeten produceren, waardoor het gecreëerde vacuüm wordt geëlimineerd.
Ja. Sneeuw kan door zijn gewicht scheuren of breuken in de stof veroorzaken. Een ander risico is de vorming van ijs in het breisel van de stof, waardoor het extreem kwetsbaar zou worden.
Daarom raden we af om in geval van sneeuw het zweefvliegtuig geïnstalleerd te houden. In plaats daarvan raden we aan om het zweefvliegtuig te verwijderen, eerst het anker los te maken, de bijbehorende karabijnhaak los te maken en vervolgens alle andere karabijnhaken te verwijderen. Het verwijderde zeil moet vervolgens worden gedroogd, opgevouwen en op een droge plaats worden geplaatst.
De schaduwzeilen kunnen met neutrale reinigingsmiddelen worden gereinigd , enkele minuten in laten werken en grondig worden uitgespoeld.
Om vlekken of halo's te verwijderen raden we aan deze eerst te verwijderen, eerst het anker losmaken, de bijbehorende karabijnhaak losmaken en vervolgens alle andere karabijnhaken verwijderen.
Met het zeil verwijderd, kunt u met zachte borstels de meest hardnekkige vlekken verwijderen met behulp van water en eventueel neutrale schoonmaakmiddelen.