Een benefitbedrijf zijn, betekent deel uitmaken van de innovatie in de manier van zakendoen die de komende jaren steeds meer centraal zal komen te staan.
Het betekent handelen volgens een concept van regeneratief ondernemerschap dat zich richt op de impact van zijn activiteiten op de verschillende belanghebbenden waarmee het bedrijf samenwerkt: eerst en vooral op de werknemers, die fundamenteel zijn voor de ontwikkeling van het bedrijf als hulpbron en menselijk kapitaal, en vervolgens op de klanten, leveranciers, de gemeenschap, het milieu en alle talrijke partners waarmee het bedrijf samenwerkt.
Het gaat dus niet alleen om het traditioneel erkende winstoogmerk, maar om een breder perspectief en een visie op projecten die niet alleen gericht zijn op het behalen van klassieke economisch-financiële resultaten op de korte termijn, maar die een middellangetermijnvisie integreren om duurzame, bewuste en verantwoordelijke groei te garanderen.
Een forma mentis dat vooral gebaseerd is op een bewustzijn van governance in deze zaken: bestaande uit proactiviteit, analyse, voortdurende aandacht en de wil om een positieve bijdrage te leveren met de eigen bedrijfsactiviteiten.